Vi är tillbaka med nyhetsbrev!
Vi har återupptagit kanalen och hoppas att ni ser fram emot dess renässans precis lika mycket som vi. Och framför allt att ni får massor av bra tips och inspiration. Vi kickstartar med ett härligt samtal med Anna, vd på Beyond, och Tobias, vår creative director.
Hej, hur mår ni? Visst är det ändå ganska artigt att börja så?
Haha, ja. Tack det är bra. Just idag har vi många inne på kontoret, så det är liv och rörelse. Det gillar vi. Kreativitet behöver fysisk närvaro för att frodas.
Jag går rakt på sak, ni har börjat med nyhetsbrev igen? Är inte det en förlegad kommunikationskanal?
Nej, inte alls. Tvärtom. Om kanalen används rätt är det ett oerhört effektivt sätt att nå ut på.
Hur används det på rätt sätt då?
Det mest mätbara svaret på det är nog att se hur mycket trafik det drar till hemsidan. Det subjektiva svaret är att hitta rätt hos mottagaren. Om det blir fel där, blir resultatet med nyhetsbrevet också dåligt. Och rätt mottagare hittar du om du känner till din målgrupp. Vi har som ambition att vara ”marknadsförarens bästa vän”. Och vem vill ha en sådan vän? Troligtvis de som på daglig basis, eller hyfsat regelbundet, arbetar med marknadsföring. Men även entreprenören som driver affärer, studenten som vill ha handfasta tips, eller helt enkelt den som har ett intresse för marknadsföring och reklam. Där har vi börjat att ringa in vår målgrupp.
Ni erbjuder ”contentpaket” åt kunder – hur fungerar det?
Content, det vill säga innehåll, är en djungel om en inte hittar rätt. Det är inte alltid enkelt att veta vad man som företagare ska kommunicera som intresserar och engagerar läsare. Och som förhoppningsvis i förlängningen även påverkar affären positivt. Vår tids största hinder, kommunikationsmässigt, är att nå igenom bruset. Det kräver i princip att du måste vara intressant för att lyckas. Vi är tränade att hitta nyhetsvärde och det unika i företagen, och kan skapa contentplaner för samtliga kanaler.
Vi tackar för ett trevligt snack!
Och vill du redan nu djupdyka ner i reklamens magiska värld så har vi några artiklar du kan börja med här:
5 enkla tips på hur du får spridning på LinkedIn med din företagssida
10 smarta tips på hur du kan jobba med PR