Shepherd of Sweden
Uppdaterad webshop = ökad försäljning
Allteftersom efterfrågan för Shepherd of Swedens produkter ökade under 2020 såg lifestyleföretaget ett behov av att uppgradera sin e-handel. Vi fick uppdraget att ta fram en design och applicera den på Jetshops nya plattform Flight – ett omtag som gav fantastiska resultat.
Shepherd of Sweden är ett lifestyleföretag som designar, producerar och säljer produkter i fårskinn och fårull. De var en våra första kunder på Beyond och är vår kund än idag. Under åren har vi bland annat utfört flera plåtningar och katalogproduktioner, designat ny hemsida, skapat en varumärkesplattform samt utvecklat bildspråk och tonalitet.
Det var därför extra roligt att få möjligheten att vara med och skapa Shepherd 2.0 genom att uppgradera deras plattform till nuvarande Jetshop Flight. Förutom att utföra all utveckling har vi även skapat en varumärkesstrategi, skött flera fotograferingar och arbetat igenom deras SEO-hälsa för att optimera e-handeln tillsammans med marknadsteamet på Shepherd. En uppdatering som bland annat resulterade i att de procentuellt ökade omsättningen med 350 %.
I och med att e-handeln förändras hela tiden har vi ett dedikerat team för att snacka e-handel med kund, och i det här fallet med Shepherd. På kontinuerliga uppföljningsmöten för vi en dialog med Shepherd där vi utvärderar sajten och identifierar beteendemönster, fallgropar och möjligheter. På så sett kan vi fortsätta att öka konvertering genom att diskutera kampanjsidor, undersöka SEO-hälsa, utvärdera trafiken och gå igenom statistik från Google Analytics.