Nõberu of Sweden
Under ytan på manlig skönhet
Om ett manligt skönhetsmärke vill fokusera på allt annat än yta, hur ser reklamen ut? Vi antog utmaningen och gjorde kommunikationskoncept, annonser och film för Nõberu of Sweden.
Sedan starten har Nõberu of Sweden fört en kamp mot den stereotypa, ofta destruktiva bilden av manlighet. Men hur kan man med trovärdighet prata om att skönhet kommer inifrån, samtidigt som man säljer hårvårds- och skönhetsprodukter?
Vi tog fram konceptet Be yourself more som handlar om det vackra i att vara trygg i sig själv. En avslappnad, skön känsla och förstärkt självförtroende som i sin tur är det som Nõberu of Sweden vill ge sina kunder genom sina produkter. Helt enkelt – var dig själv. Ännu mer.
För printannonserna skickade vi gatufotografen Mats Alfredsson till London med uppdraget att fånga den avslappnade känslan av att vara trygg i sig själv. Vi gjorde också filmen ”Pojken” som är en passning tillbaka till kunderna; det är inte varumärken och reklam som ska få definiera vad manlighet är. Det är du själv.