Varumärke.

GWO

Göteborg Wind Orchestra

Kärnvärden som genomsyrar allt

Göteborg Wind Orchestra (GWO) är en fantastisk verksamhet men har svårt att nå ut och hitta en ny målgrupp. Vi hjälpte dem att definiera varumärket och gav förslag på marknadsföringsåtgärder.

Arbetet med varumärket resulterade i en enkel varumärkesplattform med löfte och kärnvärden som tydliggör GWO:s unikitet, erbjudande och drivkrafter. Vidare gav vi förslag på hur de kunde arbeta med hemsida, happenings och event. Vi gav dem även idéer och viss handledning i hur de kan agera online.

Beyond vill inte bara passa på att tipsa om GWO:s musikaliska program utan även om deras fantastiska lokaler. Den som önskar hyra en makalös miljö för konsert, kongress, konferens, bolagsstämma, seminarium, middag eller liknande hittar den i Kronhuset mitt i Göteborg.

Göteborg Wind Orchestra har långa och stolta traditioner från Göteborg Spårvägspersonals Musikkår som bildades redan år 1905. Idag är GWO en professionell blåsorkester med 22 musiker. Verksamheten finansieras av Västra Götalandsregionen och Göteborgs Stad samt av de intäkter som verksamheten genererar. Kontor och konsertsal har man i Kronhuset – Göteborgs äldsta byggnad.

www.gwo.se